dijous, 23 de març de 2017

AJUDA PER A LA LÍNEA DEL TEMPS

A partir d'avui a classe ens hem organitzat en quatre grups per a el·laborar només en temps d'escola per aconseguir 4 línees del temps. A continuació en teniu els grups amb els seus membres. També la mestra ha penjat alguna suggerencia de quins esdeveniments podrien aparèixer a les línees del temps. Com a grup podem agafar les idees de la nostra mestra, podem canviar-les o podem agafar unes i altres no.

GRUP DEL POBLE
(Leo, Marc, Celia, Dylan, Trilce i Maxi)


Habitants al poble de Sant Jordi de ses Salines en 2017, en 2007, en 1997, en 1987, en 1977, en 1967, en 1957, en 1947, en 1937, en 1927, en 1917, en 1907.
Construcció de l’església
Construcció de l’escola de Can Guerxo
Construcció de l’escola de Sant Jordi
Construcció de l’escola de les monges Verge de les Neus
Construcció de l’escola de Can Raspalls
Construcció de l’IES l’Algarb
Construcció del pavelló de Can Guerxo
Construcció de l’estadi de Can Guerxo
Construcció de la deixalleria
Construcció de l’aeroport
Construcció de l’hipòdrom
Declaració de Parc Natural de ses Salines (1995)
Des de quan tenim ajuntament a Sant Jordi?

ENLLAÇOS:
ESGLÈSIA
AEROPORT
Pot ser la classe de 5è A en sàpiguen coses sobre l'aeroport.
INFORMACIÓ SOBRE EL POBLE
INFORMACIÓ SOBRE EL POBLE
Pot ser la classe de 6À en sàpiguen coses sobre el nostre poble: Sant Jordi.
INFORMACIÓ DIFERENT I NOMBRE D'HABITANTS


GRUP DE LA VIDA DE'N VELAZQUEZ
(Carlos, Rafa, Guille, Mauro, Naiara, Cristian i Ada)


Naixement
Quan aprendre a pintar i a on
Boda d’en Velázquez
Viatge a Madrid
Viatge a Italia
Tornada a Madrid
Pintor de cort
Mort

ENLLAÇOS:
VIDA D'EN VELAZQUEZ
BIOGRAFIA
RESUM VIDA D'EN VELAZQUEZ
UNA GRAN INCÓGNITA S'AMAGA A LES MENINES

GRUP DE L'ESCOLA
(Elsa, Raquel, Layra, Adrià, Joan, Iordi i Andrés)


Construcció de l’escola de Can Raspalls
Alumnes d’EI
Alumnes d’EP
Alumnes que van al menjador
Alumnes que són de l’APIMA
Alumnes que van a matinera
Quantes aules hi havia al primer any que es va obrir l’escola?
Quants d’alumnes hi havia al primer any que es va obrir l’escola?
Quan es va obrir l’aula UECCO
Quan es va posar l’aula extra de psico
Quan es va tancar l’espai baix l’escala del gimnàs

ENLLAÇOS
CEIP CAN RASPALLS
Pot ser que a secretaria ens ajudin amb alguna data en concret.
Pot ser que els mestres més antics de l'escola com na Peligros, na Sonia Valencia, na Marga... ens puguin ajudar amb alguna data en concret.



GRUP DE L'OBRA D'EN VELAZQUEZ
(Zuly, Hugo, Gabriela, Víctor, Álvaro i Yazan)
Primer quadre
Quadre més important
Quadres personatges reials
Quadres personatges del camp
Quadres de retrats
Quadres altres elements
Darrer quadre

ENLLAÇOS
OBRA DEN VELAZQUEZ
BIOGRAFIA
QUADRES AMB DATES

divendres, 10 de març de 2017

AMIC LECTOR

Avui, com en altres sessions mensuals ens hem juntat amb els nostres amics lectors de 1r A per passar un temps agradable de lectura.

dimarts, 7 de març de 2017

ANIVERSARI DE L'ESCOLA

Benvolgudes famílies,

Enguany el nostre centre celebra el seu 10è aniversari, i per aquest motiu estem preparant una sèrie d’activitats, tallers, decoració del centre... que culminarà amb una gran festa abans de les vacances de Pasqua. Ja us anirem informant de tot!!

Us voldriem fer partícips de la tria d’un “graffitti” que volem fer per decorar la façana de l’edifici principal. Ens agradaria saber l’opinió de tota la comunitat educativa; els mestres i els vostres fills ja realitzen la seva votació a les aules. Ens faltaria saber la vostra opinió de quin és el disseny que més us agradaria que es dugués a terme.

Les famílies interessades podeu deixar el vostre vot al tauló d’anuncis habitual fins al 10 de març a les 14h.

Podeu trobar els models dels dibuixos al bloc del centre, als taulons de les aules i Facebook de l’Apima. Aquests són esborranys que poden ser susceptibles de petits canvis.

Atentament,

Direcció.


divendres, 3 de març de 2017

LA COOPERACIÓ, UNA BONA EINA

Avui a l'entrar del pati, hem estat fent una gran reflexió sobre el que haviem vist al teatre a primera hora del matí i quines eren les sensacions i sentiments que teniem. (Havia hagut uns malentesos al pati). Veient que no podiem treballar si estem uns enfadats, altres preocupats i altres no sabiem què passava. Hem vist uns cortometratges que ens explicaven les mateixes coses que sentiem, que patiem i que necessitem aprendre.
Acontinuació teniu els links d'aquests cortometratges
EL PONT
CONVIVÈNCIA
EL VALOR DE LOS AMIGOS
Com a part més pràctica vam sortir al pati amb les nostres cadires i haviem d'aconseguir arribar fins a un punt del pati sense "baixar-nos" del nostre pont particular. Per a la qual cosa necessitàvem ser forts com a grup.
La primera experiència ha set aquesta:
Com es veu, hi ha diferencia entre l'organització d'un grup i de l'altre. Pot ser ens falta recordar que som un grup i que ens necessitem tots. 

Feim unes aclaracions i recordatoris a veure si millorem.

El resultat ha millorat moltíssim, veritat? Anem endavant!




Ara es veuen dos grups forts. Tots responsables amb les seves feines. Alguns fins i tot han aconseguit una millor estratègia. Què hi passarà quan algú pren la iniciativa i és per a millor del grup? Ho accepten?



En aquest darrer, es pot veure que sempre ens podem fixar en els altres per a millorar. En aquest cas, el grup que va començar pitjor, sense consens finalment i amb l'ajuda de tots, tenien més camí fet correcte, per la qual cosa l'altre equip els va agafar com a model per millorar ells també.
Enhorabona equips!🙌


TEATRE: JAMES AND THE GIANT PEACH

Bon dia!
Avui hem disfrutat veient l'obra de teatre James and the giant peach. Adaptació del conte tradicional anglès d'en Roald Dahl.
Ha estat una possada en escena sorprenent amb ombres, colors i actuació personalitzada.
Com a breu resum de la història podem llegir:
James, un ésser feliç i content, esdevé el més desgraciat dels nins en trenta-cinc segons, el temps que triguen els seus pares a ser engolits per un rinoceront desenfrenat escapat del zoo. I no és tan sols pel fet horrible de quedar-se orfe sinó que, a més, li toca anar a viure amb dues tietes bruixes que el maten a treballar i li fan la vida impossible. Però un dia se li apareix un misteriós personatge que li regala una paperina plena de “cosetes verdes”. Aquestes “cosetes”, assegura el personatge, li proporcionaran la felicitat més absoluta. La màgia actua i un presseguer, que mai no havia donat cap fruit, produeix un préssec que creix de manera sorprenent. La força prodigiosa no actua només sobre l’arbre, sinó que també influeix en els petits animals que viuen a prop seu. Una Llagosta Verda, una Senyora Aranya, un Centpeus, una Cuca de Llum, un Cuc de Terra i una Marieta afectats per l’acció de les partícules verdes, es transformaran en bèsties enormes i en amics i companys del petit James. Tots junts, viatjant dins del préssec gegant, viuran una aventura fantàstica que els portarà a l’altre costat del món, on se’ls acabaran les penes i podran viure feliços per sempre més.